Symphony Communication Public Company Limited

Career

Symphony Communication Public Company Limited

To provide the Neutral and High-Reliable Telecommunication and Information Technology Infrastructure Service to local and international market with fairness, efficiency, integrity and ethic of our happy people. We will grow with our customers and create sustainable returns to stakeholders.

Available Positions

Key Responsibilities :

งานจัดทำใบแจ้งหนี้และใบลดหนี้ใบเพิ่มหนี้

  • จัดทำเอกสารใบแจ้งหนี้และใบลดหนี้ใบเพิ่มหนี้ให้ถูกต้องครบถ้วน ทันเวลา

งานวางบิล

  • จัดเตรียมเอกสารในการวางบิลให้เป็นไปตามเงื่อนไขที่ลูกค้ากำหนด
  • ควบคุมการจัดเก็บเอกสารเกี่ยวกับการวางบิลให้เป็นไปอย่างเรียบร้อย
  • ดำเนินการด้านการวางบิลให้ได้รับชำระภายในเวลาที่กำหนด

งานติดตามทวงถามหนี้ที่ถึงกำหนดชำระ

  • ติดตามลูกหนี้เพื่อนัดหมายรับชำระหนี้ที่ถึงกำหนด
  • จัดทำใบเสร็จรับเงิน
  • นำเช็คฝากธนาคาร
  • ประสานงานกับลูกค้า/ธนาคาร กรณีเช็คที่รับจากลูกค้ามีปัญหาเรียกเก็บเงินไม่ได้

งานบันทึกบัญชี

  • จัดทำและทำการลงบันทึกบัญชีในระบบคอมพิวเตอร์ (Program Oracle)

งานนำส่งภาษี

  • จัดทำรายงานภาษีถูกหัก ณ ที่จ่าย
  • จัดทำรายงานภาษีขาย

งานอื่น ๆ

  • จัดทำรายละเอียดประกอบงบการเงินประจำเดือน
  • ดูแลและมอบหมายให้กับ Messenger
  • ประสานงานกับลูกค้าหรือผู้เกี่ยวข้องได้ดี
  • สามารถใช้ Program Microsoft Office ได้ดี

งานอื่น ๆ ตามที่ได้รับมอบหมาย

Qualifications :

  • Male / Female age between 24-35 years old
  • Bachelor’s Degree in Accounting
  • Experience in relate field a least 2-5 years
  • Good command of MS Excel, Word
  • Can use ERP system program would be advantage
  • Can work under pressure
  • Good human relationship with service mind

Key Responsibilities :

  • Provide guidance and support for application users
  • Troubleshoot and investigate the root cause of incidents that happen with application systems
  • Create new reports/modify existing reports
  • Work closely with application development teams and vendor to investigate, fix and test applications
  • Administrate application system of the company in term of application configuration, master data setup, application user id and permission management
  • Provide support on UAT environment to test functionality of application before promote to production environment
  • Directly provide user training
  • Configures and supports all applications in production

Qualifications :

  • Thai Nationality, age 25 – 38 years old
  • Bachelor’s degree in Computer Science, Information Technology or any related fields
  • 2-5 years of experience in Application Support/Help desk
  • Knowledge in Oracle Database, SQL, PL /SQL is preferred
  • Strong in database and programming skill
  • Good command of spoken and written English
  • Good analytical, problem solving, communication, and interpersonal skills
  • Strong problem analysis, self-motivated, enthusiastic and resolution skill are required

Key Responsibilities :

  • Create New ICT Solution for customer
  • Consult the customers regarding ICT solution
  • ICT Technical Solution design
  • Work with other engineering units to integrated ICT solution with Network Solution
  • Work with sales team to identify sales opportunity of ICT solutions
  • Bidding or complying document
  • Conduct sales presentations, technical proposals and business case approval
  • Total Service Delivery (PM)
  • Study products from vender, testing and apply to customer requirements
  • ICT Equipment sourcing
  • Follow up ICT Technology trend System Integration Support Chief / Manager

Qualifications :

  • At least Bachelor’s degree in Telecom & IT Engineering, Computer Science or very related to those discipline
  • Possess a strong background in SI function / IT Project Manager with at least 5 years’ experience
  • Good command in business English communication (Speaking, listening. Reading and writing)
  • Proactive working style with excellent coordination skills
  • Passion to learn new technology particularly ICT Technology trend

Key Responsibilities :

  • To organize and deliver high quality corporate secretarial service that includes scheduling meetings, arranging Board of Director and its committees meeting venues, drafting meeting materials, ensuring timely distribution, attending meetings and submitting any documents as required by laws to relevant authorities in timely manner
  • To ensure that the company shall comply with the applicable laws and regulations issued by The Stock Exchange of Thailand (SET) and The Securities and Exchange Commission (SEC)
  • To maintain and develop a system to control and update information and records of all affiliates e.g. company register, meeting materials, list of shareholders and directors, etc. in compliance with statutory requirements and best practice.
  • To provide prompt and practical strategic advice and effective support all affiliates in relation to corporate laws and regulations
  • To assist in establishing and managing procedures to create and maintain consistent, aligned processes and high-quality standards of corporate secretarial service
  • To handle other legal tasks e.g. research, advice, contract drafting, legal training, bulletin, document control etc. as may be assigned by top management
  • To manage all required shareholder meeting, and Meeting with compliance with law and regulation including provide meeting notification, minutes of meeting and ensure od governance process
  • Control and manage all corporate and legal document of entities relating to the operation of the company, such as agreements/ contracts, deeds, certificates, permits, licenses, company’s seal, etc.

Qualifications :

  • Bachelor or Master Degree in MBA
  • At least 3 years in company secretary role, practicing in organizing all tasks related to board of directors and shareholders meetings for a number of group companies and providing practical advice on company and corporate laws
  • Business English (TOEIC scores = 800 up)
  • Knowledge of company and corporate laws
  • Strong knowledge of SEC/SET rules, regulation and requirements, Public Company Act, Thai Corporate and Commercial Law
  • Pass the Company Secretary Program (CSP) from Thai Institute of Director and ICSA certified person is the most preferable
  • Good Analytical skill and able to work independently
  • Self-motivated & result oriented with good interpersonal skill

Key Responsibilities :

  • Perform and control the full audit cycle including risk management and control management over operations’ effectiveness, financial reliability and compliance with all applicable directives and regulations. Determine internal audit scope and develop annual plans.
  • Obtain, analyst and evaluate accounting documentation, previous reports, data, flowcharts etc.
  • Prepare and present reports that reflect audit’s results and document process.
  • Maintain open communication with management and audit committee.
  • Document process and prepare audit findings memorandum.
  • Conduct follow up audits to monitor management’s interventions.
  • Engage to continuous knowledge development regarding sector’s rules, regulations, best practices, tools, techniques and performance standards.

Qualifications :

  • Male/Female, Age between 35-40 Years
  • Bachelor’s degree or higher in Accounting or related filed.
  • Over 5 years of External or Internal Audit experience.
  • CPA/CIA is a plus benefit.
  • Advanced computer skills on MS Office, accounting software and databases.
  • Ability to manipulate large amounts of data and to compile detailed reports.
  • Proven knowledge of auditing standards and procedures, laws, rules and regulations.
  • High attention to detail and excellent analytical skills.
  • Fluent in English

Key Responsibilities :

  • Conducting extensive market research on new and existing markets
  • Create customer profiles by demographic and behavioral characteristics
  • Translating research finding into meaningful insights and making recommendations
  • Consolidating data into actionable items, reports and presentations
  • Understanding business objectives and designing surveys to discover prospective client’s preference.
  • Create analytic and tracking reports that help define marketing strategy for marketing leads
  • Understand and analyze customer behavior such as response, churn, product selection, etc.
  • Analyze relation among customer information, usage pattern, revenue and pricing to finding the key driver
  • Evaluate the impact from promotions before commercial launch

Qualification required:     

  • Bachelor or Master’s degree in Marketing, Economic, Statistic, MIS or in a related field
  • At least 4 years’ experience in marketing activities and product & service development.
  • Strength in Marketing Strategy
  • Strong analytical skill, Presentation skill
  • Strong quantitative analysis capabilities
  • Excellent time management skills, ability to manage multiple details and deadlines in a multi-tasked environment
  • Proficient in business English skill both writing and speaking
  • Willingness to travel up-country occasionally  as required

Key Responsibilities :

  • Perform basic 24*7 network and service systems surveillance, and alarm monitoring to ensure timely response, in order to detect problems/ errors before they turn into incidents
  • Perform basic troubleshooting activity, in regards to manual, to resolve incident as soon as possible
  • Collaborate and support service desk operations, in regards to incidents, and perform basic troubleshooting activities to resolve incidents as soon as possible
  • Collaborate with relevant functions for support on troubleshooting immediate incident resolution to provide preliminary support to enhance smoothness of network and service operations
  • Respond to instructions to undertake specific tasks and routine tests on the network/systems to ensure that appropriate procedures are correctly adhered

Qualifications :

  • Male / Female age not over 28 years old
  • Bachelor’s Degree or higher in Computer, Engineering or related fields
  • Good command of English
  • 0 -3 years in computer network/ Internet experience
  • Solid knowledge of IP Network/ System
  • Certifying in CCNA / CCNP is preferred
  • Can work as a shift (for Network operation Center)
  • Experience in Network, Transmission, Data-com
  • Can work under presser and service mind
  • Welcome Fresh Graduate
  • TOEIC score 550 up would be a plus

Key Responsibilities :

  • Design and plan network to meet customer’s plans and requirements.
  • Test core network equipment and access network equipment (CPE).
  • Provide network and service advice to sales representatives and customer.

Qualifications :

  • Male / female age between 24-28 year old
  • Bachelor’s Degree in Telecom Engineer, Electronic Engineer, Computer Engineer or Relate Field
  • Minimum 2-3 years’ experience in relate field
  • Transmission, Data COM, Computer Network and Internet knowledge is necessary
  • Knowledge of Transmission products would be advantage
  • Network Planning experiences would be advantage

Job Descriptions

  • Study the new business assigned by head in the various views (Business, commercial, market, financial, technical and operation views)
  • Generate the business & marketing plan by working as a team
  • Be a project manager when the business plan has been approved
  • Prepare the workflow, process and system by working with other units related e.g. sales, engineering, and billing.
  • Deliver the new product/service to operation
  • Responsible for new product announcement
  • Always self-study for new trends related to company business and direction
  • Arrange the product portfolio of company, including product definition
  • Define position and stage of each products in market
  • Set the marketing plan by products, which are in line with the company sales projection
  • Generate the competitive analysis on each product, including SWOT and competitor information
  • Improve existing product in the various views (Business, commercial, cost & price, market, customer behavior, trend analysis, technical and operation views) and trying to create the competitiveness in the market
  • Responsible for existing product update announcement

Qualifications :

  • Basic knowledge of IT and marketing/financial related
  • Candidate who have experience in IT market would be a plus
  • Efficient communications in English both spoken and written
  • Open mind, challenging and a open to change person is preferable
  • Good human relations, can be accepted comment from other person and can be comment in creative way
  • Willing and patience to waiting for the success

Key Responsibilities :

  • Manage pricing of service request from sales.
  • Maintain relevant carrier/partner and service information in relevant communication channels.
  • Mange procurement/ordering function with carrier/partner and internal.
  • Engage in service budgeting and forecasting.
  • Monitor and analyze reports of budgeting and pricing.

Qualifications :

  • Male / Female, age 27 – 35 years old
  • Bachelor’s Degree or higher in IT, Telecommunication, BA or similar
  • At least 3 years experiences in Procurement or Pricing functions.
  • At least 3 years experiences in Telecommunications Business (will be advantage)
  • Basic Knowledge of Network and Telecommunication skill.
  • Fluent in writing well-documented code.
  • Programming experience with regards to conducting basic database, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint etc.
  • Good in English (Reading, Writing and Listening)
  • Good problem analysis techniques, ability to work independently and under pressure.
  • Good presentation and communication skills.

Key Responsibilities :

  • Develop and maintain good relations with both new and existing customers
  • Provide full information on products and services and arrange appointment with customers
  • Handle full selling process from finding prospects, verifying opportunities until closing deals
  • Communicate with Sales & Marketing team to gather required information for updating database and also keep closely relationship with customers
  • Prepare sales forecasts, budgets, sales program, and update the report as monthly basic

Qualifications :

  • Male/ Female age not over 32 years old
  • Work experience in Channel Sales, Project Sales or Corporate Sales at least 2- 3 years
  • Proficient in computer skills especially MS Office
  • Proficient in Presentation Skill, Negotiation Skill and Sales Planning
  • Have experience in Leased Line business both Domestic and International will be advantage
  • Good interpersonal relations
  • Ability to work under pressure
  • Have own car and driving license also knows direction in BKK and realm

Key Responsibilities :

  • Develop and maintain good relations with both new and existing customers
  • Provide full information on products and services and arrange appointment with customers
  • Handle full selling process from finding prospects, verifying opportunities until closing deals
  • Communicate with Sales & Marketing team to gather required information for updating database and also keep closely relationship with customers
  • Prepare sales forecasts, budgets, sales program, and update the report as monthly basic

 

Qualifications :

  • Male/ Female age not over 32 years old
  • Work experience in Channel Sales, Project Sales or Corporate Sales at least 2- 3 years
  • Proficient in computer skills especially MS Office
  • Proficient in Presentation Skill, Negotiation Skill and Sales Planning
  • Have experience in Leased Line business both Domestic and International will be advantage
  • Good interpersonal relations
  • Ability to work under pressure
  • Have own car and driving license also knows direction in Chonburi and realm

Key Responsibilities :

  • To develop and maintain good relations with both new and existing customers
  • Provide full information on products and services and arrange appointment with customers
  • Handle full selling process from finding prospects, verifying opportunities until closing deals
  • Communicate with Sales & Marketing team to gather required information for updating database and also keep closely relationship with customers
  • Prepare sales forecasts, budgets, sales program, and update the report as monthly basic

Qualifications :

  • Female only age not over 35 years old
  • Work experience in Channel Sales, Project Sales or Corporate Sales at least 2 – 3 years
  • Proficient in computer skills especially MS Office
  • Proficient in Presentation Skill, Negotiation Skill and Sales Planning
  • Have experience in Leased Line , Internet, ISP business both Domestic and International will be advantage
  • Good interpersonal relations
  • Ability to work under pressure
  • Have own car and driving license also knows direction in BKK and realm
  • Good Command in English (Toeic score 550 up is advantage)

Key Responsibilities:

งานเอกสาร

  • จัดเก็บเอกสารเข้าระบบ เช่น LI, PO, สัญญา, เอกสารประกอบสัญญา
  • จัดทำเอกสารส่งมอบงาน, สัญญา, เอกสารประกอบสัญญา และเอกสารที่เกี่ยวข้อง
  • รับ/ส่ง และติดตามเอกสารทั้งภายในและภายนอก

ประสานงานกับลูกค้า

  • ติดต่อลูกค้า หรือกลุ่มเป้าหมายตามที่ได้รับมอบหมาย เช่น ติดต่อลูกค้าเพื่อสอบถามข้อมูล, ติดต่อหากลุ่มเป้าหมายที่กำหนด
  • ประสานงานกับลูกค้าเพื่อให้ส่งมอบบริการตรงตามกำหนด
  • ประสานงานกับลูกค้าเรื่องเอกสารส่งมอบงาน, สัญญา และเอกสารประกอบสัญญา
  • ประสานงานกับลูกค้าในการเรียกเก็บค่าบริการ

สนับสนุนงานขาย 

  • สนับสนุนงานขายอื่นๆ เช่น ตรวจสอบพื้นที่ให้บริการ, บันทึกข้อมูลในระบบ CCB, จัดทำใบเสนอราคา, ออก job เพื่อติดตั้ง/ต่อสัญญา/เปลี่ยนแปลงบริการ, เอกสารส่งมอบงาน, จัดทำสัญญา, ระบุวันเริ่มสัญญาในระบบ และอื่นๆ ที่เกี่ยวข้อง

Qualifications:

  • ปริญญาตรี สาขาบริหารธุรกิจ หรือสาขาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง
  • มีประสบการณ์ 1-2 ปี ในงานด้านประสานงาน
  • มีทักษะในเรื่องระบบการจัดเก็บเอกสาร
  • รู้ขั้นตอนและวิธีการปฏิบัติงาน
  • ทักษะด้านคอมพิวเตอร์ และแอพลิเคชั่นของบริษัทฯ ที่ต้องใช้งาน
  • ภาษาอังกฤษพอใช้
  • มีทักษะการติดต่อสื่อสาร การเจรจาต่อรอง
  • สามารถควบคุมอารมณ์ของตนเองและบริหารอารมณ์ผู้ที่เกี่ยวข้อง

Key Responsibilities :

  • ติดต่อประสานงานหน่วยงานราชการหน่วยงานรัฐวิสาหกิจและอื่นๆ เพื่อขอใบอนุญาตติดตั้งสายเคเบิ้ลและติดตามผลการพิจารณาให้ได้ใบอนุญาตติดตั้งสายเส้นทางต่างๆ ในพื้นที่ต่างจังหวัดตามที่ได้รับมอบหมายร่วมกับศูนย์บริการต่างจังหวัด รวมทั้งดูแลรักษาความสัมพันธ์กับเจ้าหน้าที่และติดตามข่าวสารความเคลื่อนไหวกฏระเบียบข้อมูลต่างๆของหน่วยงานเจ้าของสิทธิแห่งทางทุกส่วนงานที่เกี่ยวข้อง

 

Qualifications :

  • เพศชาย/ หญิง วุฒิปริญญาตรี วิศวกรรมศาสตร์ สาขาโทรคมนาคม
  • อายุระหว่าง 25-35 ปี
  • หากใช้งานโปรแกรม AutoCAD ได้ จะได้รับการพิจารณาเป็นพิเศษ
  • หากเคยทำงานด้านติดต่อประสานงานหน่วยงานราชการและงานโครงการติดตั้งโครงข่ายจะพิจารณาเป็นพิเศษ
  • มีรถยนต์เป็นของตนเองและสามารถนำมาใช้ในการทำงานได้ พร้อมใบขับขี่
  • มีทักษะการเจรจาต่อรองที่ดี
  • มีมนุษย์สัมพันธ์ดี

Job assignment

  • นำเสนอขายสินค้า และบริการการของบริษัท Presentation Company Profile
  • ให้ข้อมูลด้านบริการ เกี่ยวกับสินค้า Internet/โครงข่ายส่วนบุคคล/Internet Data Center/Cloud Solutions เป็นต้น
  • หาลูกค้าใหม่ๆ เอกชล และราชการ พร้อมดูแลฐานลูกค้าเก่าที่ปิดงานมา
  • Survey ตลาด : คู่แข่ง วิเคราะห์ตลาดได้ วางแผนและนำเสนอแผนงานได้ สามารถอ่านสภาพวะของตลาดได้
  • โทรหาลูกค้า และสามารถรับสายลูกค้าในกรณี ลูกค้ามีปัญหา รับเรื่องเบื้องต้น
  • ทำ Sales Activity Report ได้ในรูปแบบ Excel/PowerPoint
  • รายงานตรงต่อ ผู้จัดการ
  • ปฏิบัติงานงานคำสั่งผู้บังคับบัญชา

 

Qualifications :

  • ชาย-หญิง อายุ 22-28 ปี
  • วุฒิการศึกษาระดับ ปริญญาตรี สาขาการตลาด, โฆษณาประชาสัมพันธ์, โทรคมนาคม, การจัดการคอมพิวเตอร์ หรือสาขาอื่นๆที่เกี่ยวข้อง
  • ยินดีรับนักศึกษาจบใหม่ หรือ มีประการณ์การด้านการขายมาอย่างน้อย 2 ปี
  • หากมีประสบการณ์ ด้านการขายสินค้าโครงการ (ICT Project), ด้านการให้บริการอินเทอร์เน็ต หรือ Datacenter กับลูกค้าโรงงานราชการจะพิจารณาพิเศษ
  • มีทักษะในการใช้คอมพิวเตอร์ ( Office – Word, Excel, PowerPoint) ดี
  • สื่อสารภาษาอังกฤษได้ดี
  • มีรถยนต์ส่วนตัว และสามารถเดินทางไปต่างจังหวัดได้ (ครั้งคราว)
  • มีความพยายาม ความคิดสร้างสรรค์ และทำงานเป็นทีมได้
  • มีประสบการร์การทำงานในบริษัทด้าน IT และด้านโทรคมนาคมจะได้รับการพิจารณาเป็นพิเศษ
  • มีความรู้เกี่ยวกับ IP Network จะได้รับการพิจารณาเป็นพิเศษ
  • มีความรักในการให้บริการ และสามารถทำงานภายใต้ความกดดันได้ดี

Apply / Contact HR

Email: hr@symphony.net.th
Tel. 02-101-1111 Ext.36108 (K.Nonlanat), 36113 (K.Sasitom)